Rozbiórka MZEC-u w Świdnicy

W październiku 2016 r. rozpoczęła się rozbiórka kotłowni MZEC na Osiedlu Zarzecze w Świdnicy. Wyburzone zostały budynki przy ul. Kilińskiego i Rolniczej oraz tworzący od lat element widoku na te stronę miasta - komin. 60-metrową konstrukcję z żelbetonu o średnicy zewnętrznej 4,4 metra i grubości ścian 25 cm uchwyciliśmy na zdjęciach w ostatnich miesiącach jego istnienia. Było to możliwe, dzięki fotograficznemu plenerowi, w którym z chęcią wzięłam udział.
To ciekawe doświadczenie pozwoliło mi odwiedzić miejsce, w którym nigdy wcześniej nie miałam okazji być, zaglądnąć do wnętrza komina, czy szybu, ale największe wrażenia dostarczyła mi "wycieczka w czasie". Wiele elementów z lat 90., wystrój, meble, czasopisma, wszystko jakby na swoim miejscu i gruba warstwa kurzu i brudu, które w ciągu lat mocno pokryły je równomiernie, zrobiły na mnie spore wrażenie.























































































Komentarze